Komentarze mile widziane! :)

niedziela, 9 października 2011

Kontrasty (prod. Szczur/Cuty DJ Kebs)


Paweł Włodowski (Włodi):
0:22 - 1:04
Prawdziwy raper nie ma nic z polityka
Chcesz, sprawdź mnie, mam tu różnic pełen wykaz
Oni po wpadkach palą w archiwach akta
My - palimy majki i blanty na klatkach
Oni - uchodzić chcą za wzór cnót i zalet
My swoich słabości nie ukrywamy wcale
Oni chowają je za immunitetem
Nas i tak przeszukają od czapki do skarpetek
Oni - kradną hajs z kasy państwa
Nas można przyłapać na kradzionych samplach
Oni są ponad prawem, my czasem poza nim
Oni panują nad ludźmi, my nad słowami
Oni - powiedzą to co słyszeć chce wyborca
Kilku z nas populizm* odtrąca
Oni nie, my do końca możemy stać w cieniu
Robić rap i nazywać rzeczy po imieniu

Refren x2
Kontrasty
Oni, my - podział jest jasny
Kontrasty
Parias kontra trzy kasty
Widzisz różnicę?
Sprawdźmy
Kontrasty

Leszek Kazimierczak (Eldoka)
1:27 - 2:09
Ej! różowy salon ma to gdzieś, i basta
Po ich stronie racja i nieważne jaka prawda
Kolejny hołd złożony grafomanom
Ja piszę szesnastki, a oni chcą wziąć je na noc
Kolejny wierszokleta**, funta kłaków niewarty
Kolejna płyta dekady, ej skończ te żarty
Działam jak Sokal***, a król jest nagi
Weź znikaj w podskokach, ja wciąż widzę twoje wady
Prostytutki, hajs, status i jest bal
I jest żal, kiedy na bankiecie zabraknie im wódki
Gra interesów, sojuszy i koterii
Małpy jak Koterski**** nawet kiedy jeszcze są trzeźwi, ej!
Jeden znajomy mówi na nich banda chuja
Wielcy twórcy, co nie trzymali w dłoni nigdy pióra
Żryj, paś swój brzuch, ja passepartout*****
Ty masz przesteń publiczną, ja mam publiczność


Refren x2
Kontrasty
Oni, my - podział jest jasny
Kontrasty
Parias kontra trzy kasty
Widzisz różnicę?
Sprawdźmy
Kontrasty


Tomasz Szczepanek (Pelson)
2:31 - 3:14
Mówią, że raper to gangster - jakoś im nie wierzę
Ja jestem parias, mam różnicę na papierze
To jest fakt, kiedyś miałem skute nadgarstki
Oni mają dziewiątki, my szesnastki
Oni celują w głowę, my - zawsze w serce
Likwidują świadków, my - chcemy mieć jak najwięcej
O nich krążą legendy, o nas plotki
Nagrywają im skoki, nam tylko zwrotki
Oni złote zegarki, my - złote myśli
Zrzucam ze sceny konkurencję, oni do Wisły
Nasze plakaty, kolor, głównie info, koncert
O nich to czarno-białe listy gończe
Nas trzeba wyszukać, on sam cię znajdzie
Nie powie nic o swoim życiu, my jak najbardziej
Unikają rozgłosu, Parias chce mieć hałas
I zrozum to, najlepiej kurwa od zaraz


Refren x2
Kontrasty
Oni, my - podział jest jasny
Kontrasty
Parias kontra trzy kasty
Widzisz różnicę?
Sprawdźmy
Kontrasty
__________________________________________________

*Populizm -  popieranie lub lansowanie idei, zamierzeń, głównie politycznych i ekonomicznych, zgodnych z oczekiwaniami większości społeczeństwa w celu uzyskania jego poparcia i zdobycia wpływów lub władzy.
**Wierszokleta - osoba pisząca słabe wiersze.
***Sokal [przypuszczam, że chodziło o to] - właściwie Alan David Sokal, amerykański fizyk i matematyk; napisał pracę, która odniosła wielki sukces, okazało się jednak, że była to praca prowokacyjna, gdyż naprawdę byłą ona bez sensu, Sokal używał języka bardzo trudnego, manifestując w ten sposób, że wielu naukowców, pisząc o czymś nawet nie wie o czym pisze (dowodem jest to, że praca bez sensu odniosła sukces tylko dlatego, że zawierała trudną terminologię).
****Koterski - właściwie Marek Koterski, polski reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta, aktor i dramatopisarz.
*****Passepartout -  klucz uniwersalny, służący do otwierania wielu zamków (ang. skeleton key lub master key), stosowany np. w hotelach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz